Terhesgondozás, ahogy én láttam 2. rész

A 2. trimeszter

A vérvételt követően a 16. héten kellett mennem ismét a "Vasasba". Azt hittem megint lesz egy UH és ennyi. Na kiderült, hogy Szegeden ekkor jön be a képbe egy új ember. A védőnő 2.0

Úgy működik,hogy a recepción kell bejelentkezni. Onnan elküldenek a védőnőhöz. Ő nézi meg a leleteket, illetve adja ki a következő adag beutalót. Megméri a vérnyomást és a súlyt.

Ezt követően újabb rendelő, következik a doki. Ő megnézi a babát UH-val, ír ki receptet, ha szükséges és kiadja a leletet.

Ezt a kört havonta egyszer kell eljátszani. Illetve a körzeti védőnővel is van találkozó havonta egyszer. Ő szintén mér vérnyomást és testsúlyt, majd a leleteket átmásolja a kartonba. ....éééés ennyit csinál.

A 2.trimeszterben van a 20. heti genetikai ultrahang,ami természetesen egy újabb helyen van. Már a 12. heti ultrahang után megkaptam a beutalót a Női Klinikára és célszerű rögtön fel is hívni őket időpont miatt.

Az időpont "tájékoztató jellegű".  10-re kellett mennem, de délben még nem kerültem sorra. Elég alaposan megnézik a babát, itt meg is mondják a pici nemét. (Mi már tudtuk a 18. héten, mert voltunk babamozizni) Sajnos itt találtak a buksijában 2 db cisztát, nagyon megijedtünk párommal. Kontrollra 4 hét után kellett visszajönni. Eléggé idegesek voltunk, nagyon lassan telt el az a 4 hét, de a kontrollon szerencsére már nem találtak semmit. A ciszták felszívódtak.

Közben természetesen szépen jártam a védőnőkhöz, jött az újabb adag beutaló.

A 24. héten van a cukorterhelés, természetesen egy újabb helyen. A II. Kórházat kell meglátogatni, ahol szerencsére csak kismama vérvétel folyik, így nem kell sokat várakozni. A cukrot receptre írják ki, azt ki kell váltani, előző este bekeverni (mehet bele citrom).  Itt végezték el a toxoplazma szűrést is, ami Szegeden teljesen ingyenes és nem kell külön kérni.

Az első adag vér levétele után, 5 percen belül meg kell inni a cukros lötyit. Számomra borzalmas íze volt, alig bírtam lent tartani. Két óra múlva veszik le a következőt , addig nem szabad pisilni, csak vizet inni  és nem kell ottmaradni. Ha letelik a 2 óra soron kívül be lehet menni.

Az eredményt a belgyógyászaton fogják kiértékelni, hát persze, hogy egy újabb épületben, az SZTK-ban.

Célszerű a vérvételes beutaló kézhez vételekor időpontot kérni, különben elég esélytelen a dolog.

Ott készül az EKG is,én 5 perc alatt végeztem vele. Aztán kiértékelik az eredményt a cukorterheléssel együtt. Ha jó az eredmény, akkor kedvesen elköszönnek és nincs több teendő, ha rossz, akkor ismétlést kérnek vagy diétát írnak elő. Nekem elég furcsa volt, hogy ez is szinte mindenhol másképpen működik. A neten általában azt írják, hogy 7.8 érték felett rossz az eredmény, nekem 7.00-nál már ismétlést kértek. Juhúúúúúú

Beszéltem a háziorvosommal és elkezdtem a 180 grammos ch diétát. A cukorterhelést 4 hét múlva ismételték, addigra már tökéletes volt az eredményem.

Kiscsillag mindeközben szépen növögetett, egyre aktívabban mozgolódott.A 18. héten éreztem először a mozgását, legalábbis akkor volt úgy, hogy biztos voltam benne, ez már ő. Olyan volt, mintha valaki kopogtatott volna belülről. A 21. héttől már párom is látta/érezte a ficánkolást. Előtte sem volt okom panaszra, de ekkor váltott át igazán apukává.

Lassan, de biztosan eljutottunk a 3. trimeszterhez.