Terhesgondozás, ahogy én láttam 1. rész

 Mikor kiderült, hogy baba lesz, akkor gyorsan elkezdtem utána nézni mi hogyan működik. A rengeteg kutakodás során rá kellett döbbennem, hogy ahány város, annyi szokás. Persze, a kötelező elemek mindenhol megvannak, de elég változó a folyamat. Én Szegeden élek, úgyhogy most következik, hogy itt hogyan is történnek a dolgok.

Mint említettem múltkor, nincs fogadott orvosom. Rengeteget agyaltunk párommal, hogy mi legyen, de úgy döntöttünk, csak akkor fogadunk orvost, ha valami gubanc van. Mivel szerencsére minden a legnagyobb rendben (kop-kop-kop), így maradtunk az "SZTK-s" megoldásnál.

A pozitív teszt után vártam 2 hetet, hogy biztosan legyen szívhang. Elmentem Szegeden a "Vasasba" . Szerencsére sem bejelentkezés, se semmi nem kellett. Recepción elmondtam miért jöttem, átirányított az egyik dokihoz és ennyi. Első alkalommal nem volt hüvelyi uh, csak hasi, de kiscsillag így is szépen látszódott már. Ezután volt még egy uh a 10. héten,ekkor mondták, hogy most már felkereshetem a védőnőt.

Az ÁNTSZ oldalán van egy védőnő kereső, település és utca szerint kidobja a körzeti védőnő nevét és telefonszámát. ( https://www.antsz.hu/AntszDistricts/HealthCareVisitorSearch.action?clientid=antsz )

Felhívtam, egyeztettünk, hogy mikor és hova menjek. Kb egy órás volt az első találkozó. A súly és vérnyomás mérés mellett megbeszéltük, hogy milyen betegségek fordultak elő a családban. Kiállította a kiskönyvet és megbeszéltük a következő "randi" időpontját.

Majd jött a bűvös 12. heti genetikai uh.

Szerencsére mindig ugyanahhoz a dokihoz kerültem, teljesen elégedett vagyok vele azóta is.

Szóval a 12.hét. Természetesen evvel a témával kapcsolatban is beszippantott az internet. Mindenhol rémtörténetek Down- és Edwards- kórról és hasonló betegségekről. Annyit tudtam csak, hogy orrcsontot és nyaki tarkóredőt néznek elsősorban.

A vizsgálat előtti éjszaka semmit sem aludtam.

Reggel 8 órára volt időpontom, fél nyolckor már a váróban ültem. Az orvos behívott, majd kezdődött a vizsgálat hüvelyi uh-val. Lili nem mutatta magát, úgyhogy próbálkoztunk hasi uh-val, de ez sem hozott eredményt. Elküldtek fél órára. Párommal megfogtuk egymás kezét és sétálgattunk egyet, közben elmajszoltam egy csokit. A következő menet már sikeres volt. Feküdtem az asztalon, doki vizsgált. Velem szemben a falon volt egy nagy tv , ahol láttam a kicsikénket. Mikor megpillantottam a nóziját picit megnyugodtam, aztán jött a tarkóredő, a doki mért, a monitoron pedig megjelent az érték: 1,78 mm.

Na itt sírtam el magam örömömben. Első akadályt sikeresen vettük.

Egészséges, szépen fejlődik.

Megkaptam papír alapon a beutalókat a vérvételre, egy hónap múlva újra terhesgondozás.

  folyt.köv