A gyors ebéd

Többször említtettem már, hogy minden nap főzök, bár Lili mellett ezt nem mindig olyan egyszerű kivitelezni. Vannak napok, amikor pár szabad percem van csak arra, hogy összedobjam az ebédet.

Most 3 olyan ebédötletet hoztam nektek, ami 15 perc alatt megvan és még finom is.

Tejszínes tonhal spagetti

Hozzávalók: 

  • 0.5 kukorica konzerv
  • 1 tonhal konzerv (olívaolajos)
  • 200 ml habtejszín
  • 1 tejszínes tömlős sajt
  • 200 gr durum spagetti tészta

kepernyofoto_2017-09-15_13_40_21.png

 

Nem mondanám kalóriaszegény ételnek, de gyors és finom.  

kepernyofoto_2017-09-15_13_40_45.pngA tonhalat beleöntjük egy lábasba és megpirítjuk. Hozzáadjuk a kukoricát és a tömlős sajtot.

Miután a sajt elolvadt, ráöntjük a tejszínt, ízlés szerint fűszerezzük sóval és fokhagymával. Amíg a szósz elkészül, a tésztát is van időnk kifőzni. A tálaláskor a tetejére jóóó sok reszelt trappista dukál.

 

Sült lazac bulgurral

Hozzávalók:

  • 1/4 citrom leve
  • 250 gr lazac
  • 125 gr bulgur
  • fűszerek : só, bors, fokhagyma, kakukkfű, rozmaring

kepernyofoto_2017-09-15_14_00_10.png

Lazacot nagyon sokáig nem mertem csinálni, mert azt hittem valami húúú, de bonyolult étel, de meglepően gyorsan és egyszerűen meg lehet csinálni. Bulgurból zacskósat szoktam használni, így amíg ázik a vízben, addig van időm megsütni a halat.

20170911_153630.jpgA hal mindkét oldalát sózzuk meg, de a többi fűszert csak az egyik oldalára szórjuk. Facsarjunk rá 1/4 citrom levét és hagyjuk pihenni 5 percet. Olajat forrósítsunk meg egy serpenyőben és tegyük bele a halat úgy, hogy a fűszeresebb oldala legyen alul. 5 perc sütés után fordítsuk meg és süssük a másik oldalát 2 percig. Már készen is van. A lazacot mindig frissen, melegen tálaljuk, úgy a legfinomabb.

 

  Tortilla

Az egyik kedvencem, mert annyi féle módon variálhatja az ember, ahogy csak szeretné. Én legutóbb így készítettem.

Hozzávalók 4 tekercshez:

  • 4 db teljes kiőrlésű tortilla lap
  • 300 gr csirkemell
  • 1 db étkezési paprika
  • 2 db paradicsom
  • 2 fej vöröshagyma
  • 1 doboz joghurt

kepernyofoto_2017-09-15_14_15_13.png

A csirkemellett csíkokra vágom és fűszerezem ízlés szerint, majd 2 evőkanál olívaolaj kíséretében pihentetem egy kicsit a hűtőben. (Én már előző este el szoktam készíteni, így másnapra finom fűszeres lesz.) A joghurtot összekeverem fokhagymával és sóval és szintén megy a hűtőbe. A hagymát csíkokra vágom és megpíritom, a paprikát és a paradicsomot pedig összedarabolom. Készen is vagyunk.

A tortilla lapot pár másodpercig melegítem, majd egy alufólia darabra teszem. Megkenem a joghurttal, mehet rá a hagyma, paprika, paradicsom és a megsütött csirke csíkok. A feltekerésben nem vagyok profi, de azért egyben szokott maradni. 

 

Nekem ezek a "megmenő" ételeim. Gyors, egyszerű és finom. Nálatok vannak jackpot kaják?

 

Kövessetek Facebookon, hogy ne maradjatok le egy bejegyzésről sem!

Instagramon is megtaláltok v.szani , Youtube-on pedig Család Születik néven